onsdag den 9. december 2015

DIY skammel

Min egen designede skammel, lavet i OSO forløb i 10 klasse. 


Jeg har haft et OSO forløb i 10 klasse, hvor jeg havde omkring designer. Jeg synes det var rigtig svært og finde på noget og lave, så jeg tænkte i alle baner. 
Først tænkte jeg det bare skulle være noget genbrug, derefter ville jeg have det skulle være større, hvor jeg besluttede mig for at lave en skammel. 
Det var rigtig svært og finde noget omkring hvordan man laver skammel'er, derfor tænkte jeg at jeg tager et dæk og prøver og finde ud af noget.
Her kommer nogle beskrivelser af hvad jeg har gjort. 










Materialer
Et dæk
Massere af filt.
En lille pude.
En nål og tråd, saks.
3-4 ben
En plade, til at sætte under dækket og til at sætte ben i.
Skruer 

Boremaskine



Tag et dæk, og put avispapir ind i, så det er lidt hårdt.
 
Tag derefter noget filt og rul rundt om dækket, gerne et tykt lag.

Så laver man en lille pude til midten.



Her ses resultatet, hvor jeg har lavet mine blomster, jeg har valgt ikke og sætte blomster hele vejen over, da jeg synes der skulle være lidt plads. Den er stabil, så en voksen person kan sidde på den.

benene skal bores på med en boremaskine, hvor du sætter pladen under og bore op i pladen/dækket, så det sidder fast.

Herefter har du din helt egen skammel, som både er farverig og lavet på sin egen måde 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar